Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen...

...nja, snarare blåsigt om öronen och träningsvärk för man åkt skidor, och så blir man ju helt slut på av fjälluften:)))

Har iallafall fått smita iväg lite med familjen på " mini-semester " och det var behövligt..nu är  vi tillbaks,

..och kan man tänka sej? Alla tulpaner som jag tokköpt, dem har gått åt...sånär som på nån bukett..

Vad händer i veckan då? Har ingen aning om vad köket planerar för lunch eftersom dem flyttat in till sej igen, men det blir säkert nåt smarrigt.

I bageriet ska det börjas förberedas för vintermarknaden...gosaker och pajer ( ska testa en apelsinpaj som verkar god ) bakelser , morotskaka kanske t.o.m vi får se vad jag hinner.. jag har rätt mycket att göra till Vilhelmina för tillfället eftersom Stenmans ligger nere.

Vintermarknadsmenyn är jag då lite inblandad i, och som det ser ut nu kommer vi att ha bl.a

Smördegsinbakad kyckling m. ris, sås, gelé

Sallad m lax & räkor

Viltpaj m whiskeylingoncreme fraiché

 Om vädret tillåter ska vi vara utomhus och woka en god blandning att ha i pitabröd...

Och en massa annat gott också förstås.

Det är inte klokt heller, vi har 1 års jubileum på nya affären också....det blir till att planera ännu mera...

Tjingeling från bagarn !


0941-100 64

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0